Home / AcuNova / akupunktur

AcuNova / akupunktur

AcuNova / akupunktur 2000:

AcuNova (oprindelig Akupunktur 2000) blev introduceret i år 2000 (deraf navnet). Navnet er blevet ændret til AcuNova, som direkte oversat, betyder ny akupunktur, da man ikke ønsker, at det bliver forvekslet med traditionel kinesisk akupunktur.

AcuNova er et efterhånden meget udbredt akupunktursystem, som anvendes til behandling af en lang række af lidelser, men har især vist sig effektivt til behandling af alle former for smerter, samt til behandling af alvorlige øjensygdomme.
Systemet er genialt og effektivt.

I modsætning til klassisk kinesisk akupunktur, som virker via akupunkturpunkter, der ligger langs de 12 såkaldte meridianbaner, så virker AcuNova via nervesystemet, som påvirkes ved hjælp af reflekspunkter i og omkring alle led i kroppen.

Omkring leddene er der specielle reflekspunkter, som ved indstik af nåle sender signaler til hjernen, og frigør forskellige hormonstoffer, som derved påbegynder en “reparation” af det aktuelle problem. Det er nøglen til AcuNova’s virkemåde. Netop fordi AcuNova virker via nervesystemet, så vil man i de fleste tilfælde opleve meget hurtige resultater.

Hvordan foregår en behandling?

Behandlingen starter med en indledende samtale og undersøgelse, og derefter vil akupunktøren begynde behandlingen med at søge efter et specifikt punkt i et eller flere led, som er relevante i forhold til netop dit problem.

Det kan være i fingerled, tåled, knæled, albueled eller måske mellem dine ryghvirvler alt efter hvad problemet er, og hvor det er lokaliseret.
Hvis der er tale om et smerteproblem, så vil der oftest være en mærkbar effekt i løbet af få minutter.

Akutte smerteproblemer kan ofte løses på 2-3 behandlinger, hvorimod kroniske smerter/lidelser vil kræve flere behandlinger.